Malaysia Tanah Air Ku

Wednesday, September 25, 2013

LUAHAN SITI HAJAR KEPADA PM . JOM BACA !!!


Assalamualaikum Dato’ seri.. Tujuan saya menulis surat ini adalah sebagai seorang anak Malaysia yang ingin negaranya membangun dan mengurangkan kemiskinan di negara sendiri.. Beberapa isu ingin saya ketengahkan kepada Dato’ Seri dan saya berharap apa yang saya perkatakan ini memberi idea dan impak kepada semua rakyat Malaysia. Saya menulis surat ini adalah sifat keberanian dalam diri saya dimana saya ingin menjadikan Malaysia ini sebuah Negara Membangun Pesat bukan Negara Yang Sedang Membangun.


Sejak akhir-akhir ini isu minyak diperkatakan. Ada yang mengatakan negara-negara jiran kita lebih mahal minyak jika dibandingkan di Malaysia. Ya. Saya setuju tentang kenyataan itu tetapi idea untuk menaikkan harga minyak adalah sesuatu yang memang terang lagi bersuluh bukan idea yang bijak. Jika hari ini kerajaan telah menaikkan harga minyak sebanyak 20 sen, ia bukan sekadar memberi impak kepada golongan muda sahaja tetapi juga golongan miskin dan juga seluruh rakyat Malaysia. Hari pertama harga minyak naik, food court ditempat kerja saya menaikkan harta roti sebanyak 30 sen. Lihat! Impak terhadap kenaikan minyak. Tetapi jika satu hari nanti harga minyak turun walaupun sebanyak 50 sen sekalipun, harga roti yang naik 30 sen ketika harga minyak naik akan kekal sama dan tiada pengurangan. Mungkin ianya kecil pada mata orang-orang yang kaya nilai 20 sen itu tetapi ia cukup berharga kepada kami yang baru sahaja memulakan kehidupan.


Perjalanan hidup saya masih jauh. Umur baru 27 tahun.Belum berkahwin. Tetapi saya dah rasakan bebanan yang saya akan hadapi untuk 10 tahun akan datang. Bagaimana pula sahabat-sahabat saya yang sebaya dengan saya, yang telah berumahtangga? Pasti mereka lebih terbeban akibat krisis kenaikan harga minyak. Boleh dikatakan golongan muda belia ini sangat diperlukan bagi menjamin kesejahteraan Negara pada masa akan datang, tetapi saya tidak nampak bagaimana kami mampu memajukan Negara sedangkan saya sendiri rasa ianya satu penindasan ke atas kami. Apa yang dikatakan penindasan?...
 
Artikel selanjutnya KLIK SINI

Tuesday, September 24, 2013

KARPAL KENA BANTAI KAW KAW !! HAHA !!


Ini ironiknya dikalangan pemimpin Pakatan Haramjadah ni. Apa yang diorang buat ternyata berbeza dengan realiti sebenarnya. Macam orang mimpi disiang hari.

Sebelum ini, Si Ketua Penipu tu buat permohonan rayuan dimahkamah untuk menggugurkan Peguam Pendakwa bagi kes liwat dia terhadap Saiful.

Katanya, peguam Mohamad Shafee Abdullah tu ada kepentingan sendiri dalam kes berkenaan kerana pernah dimasukkan dalam senarai saksi.

Dengan menggunakan alasan itulah SI Ketua Penipu tu nak gugurkan nama peguam terhebat tu dari barisan pendakwa supaya kes dia tak sangkut.

Yang herannya, kenapa tak de orang buat komplen pasal Si Karpal tu pulak sedangkan Si Karpal tu sebelum ni pernah menuduh Si Ketua Penipu tu meliwat?

Malah, Si Karpal tu sendiri pernah jadi peguam pendakwa terhadap Si Ketua Penipu tu pada tahun 1998 dulu. Kenapa yang itu tak de orang nak pertikaikan?

Sebabnya mudah beb. Dulu Si Karpal tu buat macam tu sebab dia ada kepentingan Politik. Sekarang pun tak de bezanya jugak. Dia bertindak atas kepentingan Politik juga.

Maka sebab itulah Si Karpal ni sanggup jilat ludah dan kahak hijau yang dia dah luahkan dulu semata - mata untuk terus kekal relevan. Kalau tidak, kirim salam je la.

Dan atas sebab itu jugak la Si Karpal tu dibogelkan kembali dalam Dewan Rakyat hari ni. Dasar orang kuat menipu memang patut kena macam tu. Baru la dia tau betapa besarnya Kemaluan dia depan orang ramai!!!

Dah la berkerusi roda sedar-sedar la diri tu dah cacat. HAHAHA !!  Thanks SEMUT HITAM

Artikel selanjutnya KLIK SINI

DEDAH !!! KASI DEDAH !!! PENDEDAHAN DARIPADA ANAK BUAH DAP !!!


 Penipuan demi penipuan dari ' DINASTI LIM' akan dibongkarkan.Berikut artikel yang diambil
KLIK SINI

BERMULANYA HARI KEBINASAAN DAP

Hari ini saya akan terus menulis berkenaan dua orang suruhan setia Dinasti Lim dan permulaan kebinasaan kepada DAP.

Sebaik sahaja calon-calon yang menang dalam pemilihan CEC diumumkan, Lim Guan Eng dengan segera memanggil mesyuarat CEC yang pertama. Di mana dalam mesyuarat itu Lim Guan Eng sekali lagi dipilih oleh ahli CEC sebagai Setiausaha Agung.

Mesyuarat berkenaan turut dihadiri oleh Vincent Wu iaitu calon yang menang di tangga ke 6. Kenapa perlu saya timbulkan nama Vincet Wu akan saya jelaskan nanti.
Selepas selesai Kongres Kebangsaan tersebut keadaan menjadi kecoh apabila pihak media dan orang ramai mempertikaikan ketiadaan seorang pun wakil kaum melayu dalam CEC. Ianya mengesahkan dakwaan sebelum itu bahawa DAP adalah sebuah parti chauvinis cina.

PAS dan PKR juga turut tertekan keputusan itu. Mereka juga turut memberi tekanan kepada DAP jika isu itu dibiarkan berterusan ianya bakal menyusahkan mereka mendapat sokongan kaum melayu dalam pilihanraya umum ke 13.

Tekanan yang berterusan diterima selama bermingu-mingu membuatkan Lim Guan Eng tidak tahan. Akhirnya Lim Guan Eng memanggil dua orang suruhannya, Tony Pua dan Anthony Loke untuk melakukan sesuatu bagi memastikan wakil kaum melayu berada dalam CEC.

Apabila tugas itu diserahkan kepada dua orang tersebut Lim Guan Eng berfikiran semuanya akan selesai dengan mudah kerana dua orang itu sering digambarkan sebagai pakar strategi yang paling hebat. Sebaliknya dua orang itu membawa kebinasaan yang jauh lebih besar kepada DAP.

Apa kebinasaan yang mereka buat saya akan kongsikan dengan anda dalam dalam siri akan datang.

 "I will share with you the dooms that these two servants of Lim Guan Eng have made which lead to a disastrous future for DAP in the next chapter…….. " petikan dari penulis thedapinsider...

Wednesday, September 18, 2013

GELAP MASA DEPAN PAS ??? ULAMA DIABAIKAN ??? JOM BACA !!


 AMAT menarik untuk kita terus memerhati apa yang berlaku dalam Pas sekarang terutama berkaitan isu resolusi ulama yang mahu parti itu mengkaji semula tahaaluf siyaasi dengan DAP dan PKR. Hal tahaaluf siyaasi bukan perkara baru dalam Pas. Dan tidak melampau jika dikata, itulah juga perkaranya yang jadi kebimbangan majoriti senyap dalam parti terutama akar umbi yang tidak ada apa-apa kepentingan.

Manakala Datuk Harun Taib pula - yang teruk diserang sesetengah pihak selepas multaqa yang memutuskan resolusi itu - memangnya diketahui sering bersikap lantang terhadap pemimpin DAP, terutama Karpal Singh. Bukan sekali dua Datuk Seri Abdul Hadi Awang terpaksa menenangkan keadaan dengan memberi alasan bahawa kenyataan Harun semata-mata pendapat peribadinya, bukan pendirian parti selepas ketua ulama itu menegur Karpal terutama dalam isu yang berkaitan dengan negara Islam dan kalimah ALLAH.

Umum mengetahui bahawa hubungan Hadi dengan Harun sangat rapat. Namun demi mengekalkan keyakinan DAP dan PKR terhadap Pas, Hadi terpaksa untuk tidak berpihak kepada Harun. Bukan sekali, bukan dua. Namun Harun tetap tidak berkurang juga lantangnya menegur pemimpin DAP. Kemuncaknya adalah kelmarin apabila dalam multaqa ulama di Alor Setar, Harun secara berterus terang meminta tahaaluf siyaasi dikaji semula. Pandangannya itu kemudian diangkat menjadi resolusi. Lagi sekali Harun menghantar rakan karibnya, Abdul Hadi ke penjuru dilema!

Soalnya, apakah perkara yang disuarakan Harun itu salah ataupun disuarakan secara salah?

Satu aspek yang penting dalam dunia ilmu cara Islam ialah berhujah di atas fakta. Itulah sebabnya perlu kajian untuk mengenal pasti keberuntungan atau kerugian yang mungkin berlaku pada Pas dalam perjuangannya mendaulatkan Islam. Kita tahu bahawa antara keharusan tahaaluf siyaasi ialah Islam mesti dominan, dan mungkin Harun juga kalangan ulama yang bermultaqa di Alor Setar tempoh hari berasa ragu akan hal ini lalu minta dikaji. Harun sebaliknya dihentam dan cara begini tidak mengikut disiplin ilmu apabila berlaku percanggahan pendapat.

Kita bimbang jika itu tandanya bahawa dalam Pas sudah hilang rasa hormat kepada ulama.


Meskipun mungkin mudah bagi mereka yang menentang Harun untuk menjawab bahawa tanggapan itu bukan meliputi semua ulama dalam Pas melainkan hanya yang cuba mengusik hubungan dengan DAP dan PKR sahaja, namun tertanya-tanya juga oleh kita, apa mungkin orang Pas hari ini lebih kasihkan Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng berbanding ulama?

Apakah pengaruh kedua-duanya itu lebih kuat mencengkam dalam Pas berbanding ulama yang pernah ditatang tinggi oleh ahli Pas selama ini?

Pada penghujung 1980-an, seorang pemimpin Pas Kedah, Abdul Wahab Abdul Rahman, pernah dikritik hebat oleh ahli dan pemimpin Pas dari serata negeri hanya kerana aksinya yang mengangkat tangan dan menuding jari ketika membahaskan satu usul dalam muktamar - barang kali disebabkan kebiasaannya sebagai seorang guru - yang menurut para pengkritik adalah peri laku biadab yang tidak seharusnya dilakukan di hadapan pemimpin-pemimpin parti yang rata-ratanya adalah para ulama. Namun itu dulu.

Apakah kini ulama sudah boleh diperlakukan lebih daripada itu? Dikutuk, dimaki sudah tidak jadi kesalahan pada era tahaaluf siyaasi?

Pemuda di bawah kepimpinan Cikgu Pa (Datuk Mustafa Ali) mengetepikan Datuk Asri Muda untuk memberi tempat kepada golongan ulama. Tercatat dalam sejarah bahawa pada muktamar 22 Oktober 1982 itulah, Pemuda Pas telah mengemukakan usul menolak ucapan dasar Yang Dipertua (Asri) dan menubuhkan Majlis Syura Ulama yang kemudian diluluskan oleh muktamar. Harun tidak melakukan apa-apa kesalahan. Beliau menyuarakan pendirian daripada persepsinya sebagai ulama yang mengetuai sayap yang diiktiraf dalam struktur organisasi Pas. Lebih daripada itu, apa yang disuarakannya itu juga adalah resolusi satu multaqa yang dihadiri oleh ulama-ulama Pas sendiri.

Apa mungkin Harun tersilap menilai kedudukan ulama dalam Pas hari ini?

Apakah ini tandanya kesan tarbiyah Anwari lebih kuat dalam kalangan orang muda Pas berbanding tarbiyah tarbawi oleh akademi Pemudanya? 

Jika demikian, apakah Pas boleh terus menaruh harap kepada generasi mudanya untuk terus memperjuangkan matlamat asasinya?

Barang kali atas sebab inilah Pas ketika era Ustaz Fadzil Noor telah meletakkan garis sempadan yang jelas dalam kerjasama dengan DAP. Pada PRU 1990, Pas secara rasmi bekerjasama dengan parti-parti politik Islam dalam Angkatan Perpaduan Ummah (APU). Kita bukan mahu menafikan apa yang disebut oleh Tok Guru Nik Aziz ketika mengulas isu itu yang berkata, Pas tidak rugi dalam permuafakatan dengan DAP mahupun PKR kerana kerjasama itu membolehkan banyak perkara mengenai Islam diperjelaskan kepada pemimpin bukan Islam daripada kedua-dua parti itu.

Namun untuk menghentam dan mengenepikan ketua ulama hanya kerana beliau minta dikaji semula hubungan dengan DAP dan PKR, sebenarnya ada kerisauan yang lebih besar dalam kepala kita terhadap masa depan Pas!

SUMBER

Sunday, September 15, 2013

DAULATNYA MALAYSIA. CHIN PENG MATI DI HARI MALAYSIA!!!



Hari ini Hari Malaysia. Hari ini juga ulangtahun ke-6 hari Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri Malaysia dalam angan-angan. Hari ini juga, para pecacai yang buta kayu mempertikaikan tarikh sebenar kemerdekaan Malaysia.

Namun hari ini, tiada tarikh dan momen yang paling indah, paling bahagia dan paling menyeronokkan selain daripada KEMATIAN ONG BOON HUA, a.k.a CHIN PENG, Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya. Berita kematian komunis tua berusia 90 tahun di Bangkok itu, telah disiarkan oleh media negara tersebut pagi tadi.

Komunis tua yang dilahirkan di Sitiawan daripada pasangan suami isteri pendatang China pada 21 Oktober 1924 itu, tidak pernah menjadi rakyat Malaysia dan tidak pernah menjadi pemegang kad pengenalan negara ini.

Beberapa cubaan telah dibuat oleh banyak pihak terutama sekali DAP agar Chin Peng dibenarkan masuk dan tinggal di negara ini. Kononnya, Chin Peng sudah tidak merbahaya kepada negara ini lagi. Kononnya komunis tua yang telah membunuh puluhan ribu rakyat Malaysia semenjak zaman darurat dan sebelum kemerdekaan, telah meninggalkan kekejamannya.

Bermacam-macam alasan yang diberikan untuk mewajarkan komunis tua itu dibawa masuk ke dalam negara ini. Walaupun sudah berulang-ulang kali ditegaskan bahawa komunis tua itu sekadar meletak senjata tetapi tidak pernah membuang fahamannya, para penyokongnya terutama sekali para pemimpin DAP yang terdesak mahukan pengiktirafan dan sokongan daripada anggota serta ahli keluarga komunis yang masih ramai serta bersepah-sepah di negara ini.

Chin Peng masih mempunyai sanak saudara dan ahli keluarga di tempat kelahirannya, di Sitiawan. Setakat ini, sanak saudara komunis tua itu tidak pernah menyatakan keinginan mereka untuk membawa pulang Chin Peng, tetapi keinginan berkenaan disuarakan menerusi pemimpin-pemimpin politik yang menentang UMNO dan Barisan Nasional.

Ia samalah seperti pada zaman darurat apabila mayat-mayat komunis dipamerkan di hadapan balai polis, ahli-ahli keluarga datang melawat dan mereka hanya menangis tetapi tidak mengaku itu adalah saudara mara mereka.

Kita menunggu permohonan dan tuntutan serta desakan daripada puak-puak yang bersimpati dengan komunis tua itu bersuara. Yang pasti, kematian Chin Peng pada Hari Malaysia, TERLALU AMAT MEMBAHAGIAKAN walaupun hakikatnya, fahaman komunis tidak pernah mati, bahkan makin subur dalam persekitaran yang lebih moden dan lebih halus dakyahnya!!!

SUMBER

Thursday, September 12, 2013

Parti Islam Se-Malaysia (PAS) ke Parti Ajaran Sesat (PAS) ????


INIKAH PEMIMPIN PAS YANG KITA KENALI???

video

Apabila agama dipolitikkan ini lah jadi nya.. TG Hadi Awang apa dah jadi nii..


Nak mencari kuasa politik sampai Kalimah ALLAH dan nama tuhan mereka tukar, adakah ini Islamnya.. kata Ustaz Kazim Elias.


Kufur sesiapa benarkan Kalimah ALLAH diguna pakai oleh Bukan Islam.. kata Tuan Guru Ustaz Harun Din. 
Ustaz Harun Din tak setuju tapi kenapa Hadi Awang boleh pulak menyokong. Ada udang disebalik batu ke???

Seorang pemimpin kata lain seorang lagi kata lain... Hadi Awang ade belajar mazhad lain ke?
Hehe....

Tuesday, September 3, 2013

MANUSIA TAK BERTANGGUNGJAWAB!!!!

Semalam 02/09/2013 pada jam 06:17petang melibatkan sebuah kereta BMW dan sebuah motorsikal. Selepas melanggar motor yang ditunggangi seorang lelaki itu, individu yang memandu kereta BMW berwarna putih terus memecut melarikan diri tanpa berhenti dan melihat keadaan mangsa.


- BMW - WYJ 3255
- 135LC - WRB 8915

 
Identiti Suspek Pemandu BMW Langgar Lari :

Nama Pemilik: Sathiva a/l Kumarasamy
Nombor Kenderaan: WYJ 3255
Nombor Kad Pengenalan: 761121-05-5099
Alamat Rumah: No.5,Jalan Duta Emas, Anggerik 2,Persiaran Duta Emas, Kingston, Kuala Lumpur

Beginikah sikap pemandu - pemandu di Malaysia..??
Macam mana dapat lesen la mamat india ni. haihh.

Sama - samalah kita mengubahnya..
Anda mampu mengubahnya.

SUMBER